Wydział Wdrażania Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój
Kierownik: Małgorzata Majewska
Telefon: 56 66 93 976
Lokalizacja: Szosa Chełmińska 30/32, VII p.
Do zakresu zadań Wydziału Wdrażania Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój należy w szczególności:
- Zespół ds. Wdrażania i Monitorowania:
- udział w pracach nad dokumentami programowymi, wytycznymi, podręcznikami będącymi podstawą do absorpcji EFS w ramach PO WER,
- współpraca z IZ w zakresie realizacji zadań IP,
- przygotowanie Rocznych Planów Działania,
-
monitorowanie realizacji zadań wdrażanych przez WUP, w tym:
- współudział w określeniu zapotrzebowania na środki finansowe, opracowanie sprawozdań i informacji z realizacji zadań dla Instytucji Zarządzającej, na potrzeby instytucji zewnętrznych oraz własne,
- udział w opracowaniu planów finansowych i ich zmian,
- przygotowanie prognoz i informacji nt. stopnia wykorzystania środków,
- przygotowanie poświadczeń i deklaracji wydatków IP do IZ w ramach Działania/Poddziałania,
- prowadzenie naboru ekspertów w ramach PO WER w dziedzinach właściwych dla obszaru, w którym IP ogłasza konkursy
- powoływanie i organizacja prac Komisji Oceny Projektów,
- koordynacja opracowywania i aktualizacji wewnętrznych procedur wdrażania PO WER (w tym przygotowanie procedur w zakresie zadań realizowanych przez Wydział),
- administracja merytoryczna oraz identyfikacja i zarządzanie uprawnieniami użytkowników systemów informatycznych w IP,
- współpraca przy przygotowaniu i realizacji wniosków z Pomocy Technicznej oraz prowadzeniu działań informacyjno-promocyjnych PO WER,
- prowadzenie ewaluacji w oparciu o Plan ewaluacji PO WER.
- Oddział ds. Projektów Konkursowych:
- przygotowanie i prowadzenie konkursów (ogłaszanie konkursów, przygotowywanie regulaminu konkursu, prowadzenie sekretariatu KOP),
-
przyjmowanie wniosków o dofinansowanie projektu od potencjalnych beneficjentów
i ich rejestracja, - obsługa procesu oceny wniosków o dofinansowanie projektu w trybie konkursowym,
- wykonywanie obowiązków dotyczących procedury odwoławczej w ramach ogłaszanych konkursów,
- przygotowywanie umów o dofinansowanie projektu i prowadzenie rejestru umów,
- sporządzanie harmonogramów płatności i wnioskowanie o środki w ramach Działania/Poddziałania,
-
monitorowanie realizacji projektów, w tym: bieżąca współpraca z beneficjentami w zakresie wprowadzania zmian do realizowanych projektów, przygotowywanie aneksów do umów, sporządzanie dyspozycji dokonania zlecenia płatności
i przekazania dotacji celowej dla beneficjentów do pracownika Zespołu ds. Obsługi Finansowej Funduszy Unijnych, zawieszanie płatności, współudział w odzyskiwaniu środków nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów, weryfikacja
i zatwierdzanie wniosków o płatność, wraz z częścią sprawozdawczą, monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach realizowanych projektów, wykrywanie nieprawidłowości w realizacji projektów, dokonanie zamknięcia i rozliczenia końcowego projektu, weryfikacja baz danych o uczestnikach projektów, - przygotowywanie sprawozdawczości z Działania/Poddziałania oraz informacji nt. realizowanych zadań dla IZ, na potrzeby własne oraz instytucji zewnętrznych (w tym postępów finansowych oraz prognoz wydatków),
- monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach Dzialania/Poddziałania,
- prowadzenie instruktażu dla beneficjentów – w zakresie realizowanych zadań,
- wprowadzanie do systemów informatycznych danych w zakresie realizowanych zadań,
- przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzania poświadczeń i deklaracji wydatków IP do IZ w ramach Działania/Poddziałania.
- Zespół ds. Projektów Pozakonkursowych:
- przygotowanie i prowadzenie naborów,
- przyjmowanie wniosków o dofinansowanie projektu od potencjalnych beneficjentów
- i ich rejestracja,
- obsługa procesu oceny wniosków o dofinansowanie projektu w trybie pozakonkursowym,
- przygotowywanie umów o dofinansowanie projektu i prowadzenie rejestru umów,
- sporządzanie harmonogramów płatności i wnioskowanie o środki w ramach Działania/Poddziałania,
- monitorowanie realizacji projektów, w tym: bieżąca współpraca z beneficjentami
- w zakresie wprowadzania zmian do realizowanych projektów, przygotowywanie aneksów do umów, zawieszanie płatności, współudział w odzyskiwaniu środków nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów, weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność, wraz z częścią sprawozdawczą, monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach realizowanych projektów, wykrywanie nieprawidłowości w realizacji projektów, dokonanie zamknięcia i rozliczenia końcowego projektu, weryfikacja baz danych o uczestnikach projektów,
- przygotowywanie sprawozdawczości z Działania/Poddziałania oraz informacji nt. realizowanych zadań dla IZ, na potrzeby własne oraz instytucji zewnętrznych (w tym postępów finansowych oraz prognoz wydatków),
- monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach Dzialania/Poddziałania,
- prowadzenie instruktażu dla beneficjentów – w zakresie realizowanych zadań,
- wprowadzanie do systemów informatycznych danych w zakresie realizowanych zadań,
- przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzania poświadczeń i deklaracji wydatków IP do IZ w ramach Działania/Poddziałania.
Wytworzył:
Danuta Tomaszewska
(2015-08-03)
Udostępnił:
Andrzej Kuzel
(2015-08-03 10:52:30)
Ostatnio zmodyfikował:
Adrian Osiński
(2016-08-09 14:48:52)