Wydział Wdrażania Funduszy Europejskich

 

Kierownik : Anna Surdyka
Telefon : 56 669 39 61
Lokalizacja: Szosa Chełmińska 30/32,VIp., VIIp., VIIIp.

Do zakresu zadań Wydziału Wdrażania Funduszy Europejskich należy w szczególności:

I. Zespół Koordynacji i Monitorowania:

  1. udział w pracach nad dokumentami programowymi, wytycznymi oraz innymi dokumentami będącymi podstawą do absorpcji środków w ramach RPO, PO WER, FEdKP,
  2. współpraca z IZ w zakresie realizacji powierzonych zadań,
  3. opracowywanie propozycji kryteriów wyboru projektów,
  4. monitorowanie realizacji RPO, PO WER, FEdKP, w tym:
    1. współudział w określeniu zapotrzebowania na środki finansowe, opracowanie sprawozdań i informacji z realizacji powierzonych zadań dla Instytucji Zarządzającej, na potrzeby instytucji zewnętrznych oraz własne,
    2. udział w opracowaniu planów finansowych i ich zmian,
    3. przygotowanie prognoz i informacji nt. stopnia wykorzystania środków,
  5. organizowanie naboru ekspertów i zawieranie z nimi umów,
  6. powoływanie i organizacja prac Komisji Oceny Projektów,
  7. koordynacja opracowywania i aktualizacji wewnętrznych procedur wdrażania RPO, PO WER, FEdKP (w tym przygotowanie procedur w zakresie zadań realizowanych przez Wydział),
  8. przygotowanie poświadczeń i deklaracji wydatków IP do IZ w ramach Działania/Poddziałania,
  9. administracja merytoryczna oraz identyfikacja i zarządzanie uprawnieniami użytkowników systemów informatycznych w ramach RPO, PO WER, FEdKP,
  10. współpraca przy realizacji zadań związanych z Pomocą Techniczną RPO, PO WER, FEdKP oraz prowadzenie działań informacyjnych RPO, PO WER, FEdKP,
  11. udział w pracach w zakresie ewaluacji RPO, PO WER, FEdKP.
II Oddział Projektów Konkurencyjnych:
  1. przygotowanie i prowadzenie postępowania w zakresie naborów wniosków o dofinansowanie projektów wybieranych w sposób konkurencyjny (ogłaszanie naborów, opracowanie regulaminów wyboru projektów, powoływanie i obsługa KOP),
  2. obsługa procesu oceny wniosków o dofinansowanie projektu wybieranych w sposób konkurencyjny,
  3. wykonywanie obowiązków dotyczących procedury odwoławczej, w ramach ogłaszanych postepowań w zakresie wyboru projektów konkurencyjnych,
  4. przygotowywanie i zawieranie umów o dofinansowanie projektu,
  5. sporządzanie harmonogramów płatności i wnioskowanie o środki w ramach Działania/Poddziałania,
  6. monitorowanie realizacji projektów, w tym: bieżąca współpraca z beneficjentami w zakresie wprowadzania zmian do realizowanych projektów, przygotowywanie aneksów do umów, sporządzanie dyspozycji dokonania zlecenia płatności oraz wypłaty współfinansowania krajowego z budżetu państwa na rzecz beneficjentów, zawieszanie płatności, współudział w odzyskiwaniu środków nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów, weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność, monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach realizowanych projektów, wykrywanie nieprawidłowości, nakładanie korekt finansowych, odzyskiwanie kwot do zwrotu, zgłaszanie beneficjentów do rejestru podmiotów wykluczonych, dokonanie zamknięcia i rozliczenia końcowego projektu, weryfikacja baz danych o uczestnikach projektów,
  7. przygotowywanie sprawozdawczości z Działania/Poddziałania oraz informacji nt. realizowanych zadań dla IZ, na potrzeby własne oraz instytucji zewnętrznych, (w tym postępów finansowych oraz prognoz wydatków w ramach Działania/ Poddziałania),
  8. monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach Działania/Poddziałania,
  9. prowadzenie instruktażu dla beneficjentów – w zakresie realizowanych zadań,
  10. wprowadzanie do systemów informatycznych danych w zakresie realizowanych zadań,
  11. przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzania poświadczeń i deklaracji wydatków IP do IZ w ramach Działania/Poddziałania.
III Oddział Projektów Niekonkurencyjnych:
  1. przygotowanie i prowadzenie postępowania w zakresie naborów wniosków o dofinansowanie projektów wybieranych w sposób niekonkurencyjny (ogłaszanie naborów, opracowanie regulaminów wyboru projektów, powoływanie i obsługa KOP),
  2. obsługa procesu oceny wniosków o dofinansowanie projektu wybieranych w sposób niekonkurencyjny,
  3. przygotowywanie i zawieranie umów o dofinansowanie projektu,
  4. sporządzanie harmonogramów płatności i wnioskowanie o środki w ramach powierzonych Działań,
  5. monitorowanie realizacji projektów w tym: bieżąca współpraca z beneficjentami w zakresie wprowadzania zmian do realizowanych projektów, przygotowywanie aneksów do umów, zawieszanie płatności, współudział w odzyskiwaniu środków nieprawidłowo wydatkowanych przez beneficjentów, weryfikacja i zatwierdzanie wniosków o płatność, monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach realizowanych projektów, wykrywanie nieprawidłowości, nakładanie korekt finansowych, odzyskiwanie kwot do zwrotu, dokonanie zamknięcia i rozliczenia końcowego projektu, weryfikacja baz danych o uczestnikach projektów,
  6. przygotowywanie sprawozdawczości z Działania/Poddziałania oraz informacji nt. realizowanych zadań dla IZ, na potrzeby własne oraz instytucji zewnętrznych, w tym postępów finansowych oraz prognoz wydatków w ramach Działania/Poddziałania,
  7. monitorowanie zwrotów dokonywanych w ramach Działania/Poddziałania,
  8. prowadzenie instruktażu dla beneficjentów - w zakresie realizowanych zadań,
  9. wprowadzanie do systemów informatycznych danych w zakresie realizowanych zadań,
  10. przygotowanie informacji niezbędnych do sporządzania poświadczeń i deklaracji wydatków IP do IZ w ramach Działania/Poddziałania.
IV Prowadzenie spraw związanych z zamykaniem pomocy w ramach RPO, PO WER, PO KL.
 

 

Wytworzył:
Anna Surdyka
(2023-05-16)
Udostępnił:
Osiński Adrian
(2023-05-16 11:07:31)
Ostatnio zmodyfikował:
Osiński Adrian
(2023-05-16 14:37:16)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki